Satan i gatan

Dags för månadens uppdatering. Skolan närmar sig sitt slut, vi har nu börjat med grafisk form, och det är väl inte direkt "my cup of tea". Det är ju den här bloggen ett mycket bra exempel på. "Designen" är ju för fan sorglig...
MEN, kursen verkar rolig och jag ska väl förhoppningsvis lära mig en del.
Innebandyn fick ett definitivt slut i och med den årliga tennisturneringen i Rimbo (orten där någon tennisstjärna aldrig någonsin setts till). Och det var en minst sagt otippad slutsegrare. Jag. Jag? Jepp, jag. Och Ulrik då förstås. Jävlar, den killen kunde spela tennis. Och där har vi också förklaringen till segern. Jag försöker inte vara ödmjuk, men det var tack vare honom som vi vann. Man United säkrade ligatiteln samma dag, därför sprutades det champagne och dansades det (i duschen). Kvällen fortsatte med buffé, en god buffé och avslutades i en soffa, halvt sovandes, där det tittades på omröstningen i den där musiktävlingen. Saade-killen får ingen tolvpoängare av mig (hans danssteg får däremot en mycket stark tiopoängare), men det var ju kul att Schweden kom så pass högt upp. Så det ska han ha cred för, verkligen.
Men månadens grej är väl ändå att jag har gjort comeback inom den fantastiska fotbollsvärlden. Vi snackar division fem, vi snackar skavsår på fötter som är ovana vid skorna, vi snackar Edsbro jävla IF. "Klubben där allt började" liksom. Fotboll är roligare än innebandy, alla dagar i veckan, därför tycker till och med jag att det är konstigt att det dröjde ända fram till nu innan jag tog mig i den berömda kragen och började igen. Kul är det, och roligare kommer det bli när mina fötter slutar skrika "ta av dom här jääävla skooorna!!!".
Jag och min syster har varit barnvakt åt kusinbarnet Alina, medans min andra syster hade konsert i Konserthuset (hur coolt är inte det?). Jag gillar den där ungen. Väldigt mycket. Och ju äldre hon blir, desto bättre fungerar vi tillsammans. Kommer nog bli ett bra team det där.

Just det, bin Ladin har ju dött. Vad ska man säga... Härligt? Nice? Braa jobbat USA, bra!! Äh, jag vet inte. Tror nog att hans lilla fanclub kan göra ganska mycket skit även utan honom.
Så ja, då fick jag med en politisk kommentar också!
Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0